Maj.

Peer kom hjem den 14 maj, computeren til autopiloten blev skiftet; men fungerede stadig ikke særlig godt, mangler nok at blive kalibreret.

Torsten kom med vores nye storsejl, som vi fik monteret med 5 sejlpinde og syet af en kraftig dug.

Efter en tur over grænsen efter lidt proviant, gik det afsted til Skarrev, hvor vi smed ankeret, så var vi ihvertfald kommet afsted. Cool

Bededagene gik til Dyvig for at være med til FTLF´s  forårs træf, en rigtig hyggelig weekend, hvor vi mødtes med mange vi kender og nye som vi lærte at kende, rigtig hygeligt besøg af Janni & Benny lørdagaften.

Søndag sejlede vi tll Troense og besøgte svigerfar. Mandag inden det gik videre, fik vi lige kort besøg af Andrias & Tea som vi kender fra en af vores sejlture. De har lige fået en anden båd, så den var vi lige henne og se.Cool

Mandag eftermiddag nåede vi til Omø, en lille hyggelig ø, vi gik en tur til købmanden i en meget idyllisk by med gadekær og små charmerende huse, som dog ligger et godt stykke vej fra marinaen. Cool

Tirsdag gik det afsted i tyk tåge mod Kragesand på Lolland, tågen lettede dog hurtigt da solen kom frem, midt i havneløbet til kragesand kom vi ikke længere, vi stod godt og grundigt på bunden. Peer fik heldigvis vendt båden, så vi kunne sejle ud af renden igen, vi sejlede så videre til Bandholm, hvor vi mødtes med Margit som vi kender fra Aabenra. Det blev til mange timer med hyggesnak om gamle minder. ;-) i det dejlgste sommervejr.Cool

Onsdag gik det videre til Stubbekøbing, som de andre gange vi har været der, kom havnemesteren Henrik hen og bød os velkommen Stubbekøbing, havnen er en af de havne, hvor vi virkelig føler os velkommen, og rigtig hygeligt når vi ankommer,  lige får lidt at vide om hvad der sker i havnen og lokalområdet. CoolOm aftenen havde vi hyggeligt besøg af Lone & Disc, dejlige mennesker som vi jo har kendt i mange år. Cool

Torsdag tidligt afsted fra Stubbekøbing, vi tog et langt stræk og ankom hen på eftermiddagen til Rødvig. Hvor vi gik en lile tur og fik købt ldt røget fisk i fiskebutiken.CoolEn lille isvaffel kunne det også blive til, i varmen.Cool

Fredag gik det til Køge, hvor vi skulle til min kusine Lone `s 60 årsfødselsdag om lørdagen. Hyggelig besøg ombord om aftenen af Lone & Jette, Lone havde taget en super lækker kage med, mums. {#smileys123.tonqueout}

Dejlig at gense familien fra min moster Christel´s side. Selv om der er gået mange år siden vi sidst har set hinanden, så forsvandt årene hurtigt i det dejlige selskab.Vinker

Søndag morgen gik det i ingen vind  til Kastrup, hvor vi ville se den Blå planet, og senere på eftermiddagen fik vi hyggeligt besøg af vores søn Thomas som bor på Amager.Der blevogså lige tid til at kikke indenfor i Hellers store marinebutik hvor jeg fandt en spinlock vest designet til kvinder, den sidder perfekt og er meget lettere end min solide sikre spinlock offshorevest,som desværre er ret klumpet at have på.Smiler

Mandag tog vi metroen ud til Islev og besøgte Peer ´s faster Eva. Vist første gang jeg har kørt med metro  Kbh.Blinker

Tirsdag gk det for sejl i en frisk vind med 2 reb i storsejlet til Råå i Sverige, hvor vi var en tur i ICA og bagefter fik Hjertmanns sejlerudstyr også lige et besøg, idet de også lige havde noget vi manglede.Cool

Onsdag gik det videre på bidevind med 1 reb i storsejlet mod Hundested, lige efter Kronborg var blevet passeret, lokkede vi over 10 knob et stykke tid. 10,8 knob blev vist dagens rekort, så det gik ret stærkt til Hundested denne gang.

Torsdag gik det i rendesejlads til Frederikssund, hvor vi fik hyggeligt besøg af Peer´s lillebror Peter og nevø Niels Frederik.Waou

Fredag gik det videre til Roskilde, hvor vi ville ind og se havhingsten samt vikingeskibsmuseet.

Lørdag var vi et smut til Roskilde dyrskue, hvor vi opdagede at Sara & hendes mand Christian skulle udstille med nogle af de køer fra Gjorslev gods hvor Christian er Kvægbrugsleder. den ældrere holstener ko Sara trak med fik rigtig mange point, 2 rosetter og et flot mavebælte. Dejlig lige at få hilst på dem, når vi nu lige var der.Cool