Aventuraa II i marinaen i Torrevieja.

05-02-2009

Sidste etappe var her til marina dé Boniare på nord øst siden af Mallorca.
Det er en super fin havn, godt beskyttet, rimelig i havnepenge (24 eur). incl strøm, vand og internet.
I går var vi på rundtur i Alcûdia, det er rigtig hyggelig og flot gammelby, fint restaureret, virkelig et besøg værd.
Byen ligger i gå afstand fra marinaen ca (3km).
I dag tog vi så bussen ind til Palma de Mallorca, og var nede og se den kæmpestore lystbådehavn, efter en fin frokost tog vi en tur rundt i byen med en turistbus (dobbeltdækker uden tag).
Det var virkelig imponerende at han kunne få den rundt i alle de smalle gader, hvor der ovenikøbet var tætpakket med biler i begge sider.
Vi har nu vasket og ryddet båden, pakket og trænger vist til at gå til køjs nu.
I morgen går det hjem igen.

Velkommen til vores hjemmeside

Derefter gik turen videre over til Mallorca, hvor vi ankom til en lille havn lige før det blev mørkt.
Da vi ankom, var havnepersonalet gået hjem, og vi blev anvist at ligge natten over ved bunkringskajen.
Omkring midnat vågnede vi ved at båden var begyndt at hugge i fortøjningerne.
Vi stod op og opdagede at vinden havde drejet, så der stod en voldsom swell i havnen, efter en lille time sprang den ene fortøjning.
Vi turde ikke længere blive liggende, og ved ca 02 tiden, valgte vi at sejle videre til en havn på den anden side af øen, hvor der så ikke ville være så meget swell.
Kl 06 ankom vi meget trætte til Cala D`or.
Vi blev anvist en flot, rolig plads imellem 5 000 000 kr klasse bådene, og fik turens største overraskelse, da vi fik serveret en regning på 134 eur. for 2 overnatninger, og så var der ikke engang internet med i prisen, det måtte vi købe ekstra.

Men der lå båden så til gengæld, også helt bomstille

30-01-2009

Efter en lang sej tur på 3 timer ankom vi til Ibiza.
Vinden var ikke så slem ca 10-12 m/s; Men bølgerne havde vist ikke fundet ud af at orkanen havde passeret, DE VAR STORE, MEGA STORE.
Peer kæmpede bravt for at undgå at blive søsyg.
Vi blev et par dage i Evissa, så vi kunne komme komme op og se den flotte og idylliske gammelby.

27-01-2009

Vi ligger stadig blæst inde her i Altea, og har haft endnu en urolig nat, med meget lidt søvn, pga de ret så kraftige vindkast, der stadig kommer af og til, det ser dog ud til at vinden skal begynde og løje mere af fra i aften, så vi regner med at kunne sejle herfra meget tidlig i morgen, med kursen sat mod Ibiza.
I dag er havnepersonalet i gang med at få repareret den ødelagte mooring, som vi ligger fortøjet ved, kæden var jo knækket under stormen, fint nok, så bliver det lettere at komme herfra i morgen,  når vi ikke ligger med en lang fortøjning helt over til en af de andre broer længere.

Billedet er af en af de store vandflyvere der hentede vand fra bugten lige uden for lystbådehavnen, til at slukke ilden fra skovbrandenmed.
De gik ned lige over mastetoppen, faktisk lidt klamt indimellem.

25-01-2009

Altea er en fin og hyggelig by, vi har gået en hel del rundt på sightseeing, ja pænt mange km den dag jeg ikke kunne finde et lokal supermarked og absolut så ville til en Lidl som lå i en naboby for at få provianteret.
Det endte også med at vi fik købt så meget af div spiselige, og især drikkelige ( lokal vin), at vi så os nødsaget til at købe sådan en fin bedstemor indkøbstaske med store hjul. gad vide hvordan vi får den slæbt hjem med flyet?; men den kan jeg fint bruge ombord på Cherie, når jeg skal ud og proviantere fremover, når vi er på tur.
Vi har været oppe i den gamle bydel og se, den er rigtig velholdt og flot, der var desuden en super udsigt deroppe fra, så der blev fotograferet en del, eftermiddags kaffen med en stor bananasplit, blev nydt derop på en udendørs restaurant, i solskin og i t shirts.
I går havde vi en kraftig storm hernede i området, båden begyndte at blive noget urolig i fortøjningerne, nogle af marinaens personale hjalp med at sejle en lang fortøjning over til en båd på den næste bro, så vi kunne blive bedre fortøjet, det måtte de faktisk gøre med mange både i løbet af dagen, godt at vi ikke lider af søsygens kvaler, for det var en meget urolig båd at være ombord i.
Det brænder også et sted i nærheden, oppe i bjergene her bag byen og i aftes  havde vi en times strømsvigt.

I dag har flere vandflyvere fløjet i fast rutefart hen over marinaen det meste af dagen, for de henter vand, til at slukke den store skovbrand, der er her i området lige bag ved byen.
Vi bliver her indtil vejret ser fornuftig ud, så går det videre over til Ibiza.

16-01-2009

Efter at have taget en taxa hjemmefra ved 5 tiden til Rødekro, et tog til Kastrup, en flyver til Allicante med en lille mellem landing på Mallorca, samt en taxa tur det sidste stykke vej, ankom vi til sidst på eftermiddagen i lystbådehavnen i Torrevieja i Spanien.
Efter at Peer havde ledt længe nok, fandt han også båden, som vi havde lejet.
Vi fik os installeret, og efter en gang aftensmad, gik vi på hovedet til køjs.
De første dage blev vi i Torrevieja, både for at få udforsket byen, samt vi trængte også til at få provianteret lidt.
Mandag morgen satte vi kurs mod Altea (50 sm), som vi nåede lige inden det blev mørkt.
Der var fint solskin, men vinden friskede ret pænt op over middag, og jeg måtte konkludere at bølgerne kan blive ret pænt høje hernede, når det blæser.
Må nok tilstå at båden ikke sejler lige som Cherie, den minder ret så meget om vores gamle Nauticat, så jeg har døbt den RulleMarie II.