1 august.

Strålende solskin og vi valgte at tage bussen ind til Ålborg for at se nærmere på deltagerne fra Tall ships race.

Det blev til en fin gåtur rundt på begge sider af havnen i Ålborg, med at at gå rundt og nyde synet af alle de deltagende store flotte sejlskibe.

Hen på eftermiddagen tog vi så bussen tilbage til Hals og satte kursen mod syd igen, hen på aftenen nåede vi klinten lige før Karleby, hvor vi lagde os for anker, idet der var totalt vindstille. ;-)

2 . Vind og ikke vind, ret skiftende vind fra forskellige retninger, gjorde at vi måtte krydse til neden for Djursland, derefter blev der bare mindre og mindre af den. Så der var nemt til at få bagt friske lækre boller så vi har lidt til de næste dage. ;-) Dagens mål var skønne Tunø, hvor vi ville mødes med Erik & Christia igen, vi havde passeret dem, mens de lå for anker ud for Samsø for at nyde deres frokost.;-)

Havnen på Tunø var meget proppet og med udsigt at skulle ligge uden på 3-4 andre både, gjorde at vi valgt at sejle over til dejlige Mårup i stedet, der var god plads, så vi havde en hel bro hvor vi kunne lige langskibs for os selv.

Lidt efter vi fik lagt til, fik vi hyggeligt besøg af Mark som også lå i havnen med sin ”Online”. En Dehler 31. Mark, som jeg kender fra Facebook grupperne Tursejlads, VOR og Keepsailing, han er så også er bror til Michael, vores gode hestevenner fra Roust i Vestjylland. ;-) Ja verden er lille somme tider. ;-)

Det blev til en super hyggelig aften med grill og masser af hyggelig sejlersnak. ;-)

3 August. Min fødselsdag, strålende solskin som altid, og let brise. Fik fin fødselsdags gave af Peer, det helt rigtige udstyr til at dissekere krabber og hummere. ;-) Fik bagt en drømmekage kage, mens vi ventede på at Erik skulle give besked om, at der var plads til os på mit elskede Tunø. ;-) da beskeden kom sejlede vi der over og fik en fin plads langskibs, så Mickey igen i dag kunne komme lidt i land. ;-) . Hygge snak med Erik, Christina og siden også Mark da han dukkede op efter sin NØRD tur ;-), Med det fine vejr indbød jo også til en bade tur, så friske som vi var gik Christina, Mark og jeg ud i det dejlige vand, Peer & Erik skulle ikke have noget ud af at bade i 16* varmt vand. ;-)

Havde inviteret Christina, Erik & Mark, til eftermiddags kaffe ombord på Cherie med boller og nybagt kage, fik oveni købet fine gaver, jordbær, blomster og en kæmpe pose dejlige Tunø grønsager, Mums, findes ikke noget bedre. Vi sad alle og nød det super dejlige vejr og med dejlig sejler/ hygge snak, vi kender jo alle kender hinanden ret godt efterhånden. Erik og Mark er jo også venner fra Tursejler og Keepsailing.;-)

Erik & Christina skulle videre sidst på eftermiddagen, og vi andre hyggede videre. Peer gav dejlig aftensmad henne på havnes fiskerøgeri. ;-) , siden var vi forbi og fik vi set fine Online og bagefter var der lidt dessert og aftenkaffe på Cherie, en af de få aftener i denne sæson, hvor vi kunne sidde ude til næsten midnat. ;-)

4 august. vi havde 3 både uden på os, de begyndte at forhale, idet dem der lå uden på os et hollandsk par ville godt ud, så vi smuttede lige med, når der nu lige blev banet lidt vej, så lige ud mellem 5 både bagved i række og 4 både foran i række, det gik så fint at vi ikke engang fik brug for bovpropellen. ;-) og lige pludselig var vi på vej sydpå igen. Først på aftenen nåede vi Fænø hvor vi lagde os for anker.;-)

5 august. Fint solskin så vi vi tog lige en NØRD tur rundt om Fænø kalv og Fænø inden vi sejlede ned mod dejlige Årø, som var dagens mål. ;-) Endnu en af de mange dejlige danske øer, som vi nyder at komme på. ;-) Lang gåtur på øen og kaffe med lækker kage omme ved campingpladsen. ;-)

6 august. Nu skulle vi hjem, så efter morgenmad sejlede vi ud, fik sat sejlene, og så gik det i en frisk bidevind hjem til Aabenraa, nok den indtil nu hurtigste tur på den distance. ;-)

Dvs vi tog lige inden om bøjen i Varnæsvig, for bare at nyde det dejlige solskins vejr.

7 . August sejlede vi bare hjem til vores plads og fik lagt til, for måtte lige et smut hjem og lave lidt på huset. ;-) Hen på eftermiddagen, sejlede vi en tur til Dyvig for at mødes med vores gode venner Hanne & Peter, som sejlede fra Sønderbog her op i La Boheme, deres fine Impala, vi lagde os for anker i Stegsvig lige før indsejlingen, og de lagde sig uden på. Vi lå for Delta anker som havde bidt godt i sandbunden og desuden havde Peer roet vores fortress anker ud den modsatte vej, så skulle vi være helgarderet når vinden skulle vende i løbet af natten og blæse lidt op. ;-)

Det blev som altid når vi er sammen, til en super hyggelig aften, med god mad og hyggelig snak, endnu en aften hvor man kunne sidde ude til meget sent. ;-)

8 August Efter fælles morgenmad, sejlede vi til Åbæk for at bade lidt og efter aftens maden sejlede vi ind til vores bådplads igen. ;-)

9 August. Holdt jeg en dejlig fødselsdags fest i Messen i vores sejlklub, sammen med den nærmeste familie og venner som jeg havde inviteret til Brunch, det blev til et dejligt gensyn med alle der kunne komme, lækker mad og selvfølgelig med super sommer vejr. ;-)

10 August . En lille smuttur til de sydfynske, for at besøge Peer´s far. Vi sejlede til Avernak ø og lagde os for anker om aftenen i Revkrog, hyggeligt besøg af et andet langturssejler par som lå ved siden af os og det viste sig at de var lidt i familie med Annelise, som er gift med Peer´s far-;-) .

1. Næste dag inden om bager og fiskehandel i Svendborg, mens Peer sejlede lidt rundt i havnebassinet og snakkede lidt med Erik, som havde set på maritraffic at vi nærmede os Svendborg. ;-) Vi blev inviteret til at komme om og lægge os for anker ud for hvor de bor og til aftensmad hos dem, når vi havde besøgt svigerfar, så om til Pilekrog og da Ds bøjen var ledig lå vi ved den, mens vi var oppe og besøge den gamle.;-)

Derefter tilbage gennem Svendborg sund og om til den lille bugt hvor Erik & Christina bor ud for, vi lagde os for anker lige ved siden af Skærsilden og tog jollen ind til land. ;-) Super hyggelig aften i dejligt selskab, med lækkert mad og hyggelig snak, jeg er et heldigt menneske, som har så mange super dejlige venner, det er guld værd, og jeg nyder det til fulde. ;-)

2. August hjem til Aabenraa igen, ingen vind, så det meste af vejen for motor og storsejl. ;-)

14 august. Får Sanne & Peter med på weekend tur til Kalvø. Men meget blæsende fra østlig retning, så vi valgte at sejle båden derom mens de var i skole, og så få Ann til at bringe dem der i stedet for i Aabenraa.;-)

Der var ikke til at få en fornuftig rolig plads på Kalvø, så vi sejlede over til Sønderballe i stedet for , der var der fin plads, men nu ikke så hyggelig som på Kalvø. Tordenvejr og regnbyger, så ikke rigtig til at lave noget udenfor. Dog var de et smut ude i lillebåden for at fiske lidt, men det lykkedes ikke at fange noget, så godt farmor havde nogle rødspætter liggende klar til aftens maden. ;-) Vi fik en rigtig dejlig aften med råhygge, hvor vi så Disney sjov og bagefter en børnefilm med de 5 og fik dejlige muffins, som Ann havde bagt til os.

15 august vågnede op til børnepludren og strålende solskin og vindstille, så vi sejlede en tur ud til Barsø for at fiske lidt inden vi sejlede ind til Kalvø, så snart vi kunne se der var blevet plads.

Eftermiddagen gik med at Sanne og jeg tog på ø rundtur, imens sejlede Peter & Peer rundt i lillebåden. Senere blevet der hygget i havnen med både maste tur for begge vores super seje børnebørn, samt havnebad fra bommen siddende i bådmands stolen. ;-)

Sanne tog hjem om aftenen.

16 august. sejlede vi tilbage til Aabenraa, sammen med Peter, hvor vi igen forsøgte at fiske, men ingen fiske held denne weekend. ;-)