19. Så er vi klar til at tage afsted igen. Cool Bare lige ud af fjorden og så få smidt ankeret hvor det luftede lidt, vi har nu høj sommer, så det var næsten ikke til at holde varmen ud ,inde i havnen.

20. kursen sat mod Marstal, for at træffes med vores gode sejler venner på Mir, ikke noget vind, så meste af vejen for motor og storsejl. Vi havde en super hyggelig aften sammen med Ditte, Michael, de 3 letmatroser samt Thomas Veber & Margareta, samt nogle af deres venner.

21. tidligt afsted for vi ville lige et smut forbi Troense og hilse på Peer´s far & Annelise,  inden det gik videre nordpå til Nyborg, hvor vi fandt en fin bøjeplads ud for Sliphavn.

22. Ud til pylonen ved østbroen for at passere storebælt og så videre op mod Kerteminde, hvor vi lagde os for anker.

23. sejlede vi ind til Kerteminde og var lidt rundt og se byen samt Fjord & Bælt museet fik et gensyn.

24. Peer skulle have ordnet forskellige ting, så vi kom først afsted ved 16 tiden. Men ak og ve et eller andet var galt, da vi var kommet ud fra pælepladsen, hele båden rystede, så noget var i ubalance, kunne tyde på noget i skruen. vi fik drevet så meget, at vi kunne fange nogle pæle og kom ind på pladsen igen ved hjælp af nogle lange liner og lidt hjælp af en anden flink sejler. Peer fik dykket ned og opdagede at vi havde mistet det ene blad på autoproppen, dårligt sigt så den kunne ikke lige findes igen. Nå ikke andet at gøre end at få den skiftet til den originale skrue som vi heldigvis altid har haft liggende i båden, for en sikkerheds skyld.Cool

25. Vi fik aftalt en tid hvor havnemesteren lige kunne løfte os op med kranen, så vi kunne få skiftet skruen. Havde alt gjort klar, så efter en ½ time, var vi atter i vandet og kunne sejle videre mod nord.CoolVi havde en aftale med Susan, Morten og ungerne, om at mødes i Hov og at vi ville sejle ud et smut for anker for at bade og spise aftens mad sammen. Susan havde taget lækkert pastasalat og kylling med til os, som vi så nød sammen i båden, inden vi sejlede dem ind igen og forsatte videre mod Tunø, hvor vi lagde os for anker, imellem alle de andre ankerliggere, kan nok se at mange benytter sig af at ligge for anker i år med det fine vejr vi har, og havnene ser også ud til at være godt fyldte.Cool

26. Tidligt afsted i ikke meget vind, ud for Fornæs, hørte vi på vhf´en at der var en der godt kunne bruge lidt hjælp, til at få sin båd ind til Grenå idet de havde motor problemer. Da de nævnte at Anholt færgen lige var passeret dem, kunne vi se at de befandt sig ca 1½ sømil fra os drivende med sejlene i ingen vind, så vi ændrede kursen og sejlede ud til dem og gav den en line, Efter 5 sømil på slæb kunne vi lægge deres skib trygt  ind til kajen i Grenå, tage afsked med den søde familie og sejle videre mod Hals, hvor vi lagde os for anker, igen rigtig mange ankerliggere, så ganske hyggeligt, dog er der mange der glemmer at tænde deres ankerlys.Cool

27. For motor ind til Aalborg under broerne og ind i lystbådehavnen som oven i købet var med frihavns ordningen. Peer havde bestilt en pakke fra Tyskland pr poste restance til en brugs i Ålborg i nærheden af der hvor vi lagde til. Vi var lidt spændte om pakken var der for den skulle leveres af Post Nord, men det fungerede for en gang skyld, så pakken kom dertil længe før vi nåede dertil. Cool Vi var henne og se Springeren Maritimt Oplevelsescenter i Aalborg og fik provianteret på tilbagevejen. Men nu er det næsten for meget med al den varme, selv kattene har det rigeligt varmt nu. Cool

28. I dag gik det tidlig videre, vi ville til Fur for at mødes med vores  norske venner Kathleen & Knut som nåede til Limfjorden noget før os.  Vejret var meget blæsende i dag med kraftige vindstød, så ikke nemt at komme ind i havnen men det gik og vi landede på en pæleplads lige ved siden af Amateur. Cool Dejligt gensyn og aften hygge hvor vi lånte klubhuset, idet det gav noget af et regnvejr her til aften.

29. I dag dømt ren hyggedag, cyklerne pumpet og vi tog sammen med Kathleen & Knut, på en rigtig fin ø tur, først ud til klinten for at se om vi kunne finde lidt spændende fosiler. Lækker frokost blev indtaget på Fur Bryghus, og dernæst videre op af bakkerne i det flotte landskab, op til nordsiden af øen, hvor den fine udsigt blev nydt, siden ned til Herrens mark for at indtage lidt eftermiddags kaffe vi fik pandekager med is til, lækkert med is i denne her varme.

Så tilbage til bådene, for bagefter at tage et smut hen på kroen, for at spise aftensmad.

30. I dag sejlede vi videre mod Livø, hvor vi lagde os ved molen i det yderste bassin. Kathleen & Knut lagde sig lige ved siden af os, efter frokosten giv vi en lang tur på øen, med kaffe oppe i den lokale kiosk- butik . vi fik set både mejetærsker, rådyr, flotte solsikker og en pænt gammel skov kom vi også igennem.  Knut & Peer kravlede endda også igennem et hult træ, som skulle modvirke sygdom. Cool Aften hygge i cockpittet til langt hen på aftenen.

31. I dag sejlede vi tilbage til Løgstør, for at mødes med Peer´s arbejdskollega Gjertrud, som vi alle spiste frokost sammen med.  Om eftermiddagen tog vi hen og se museet, bagefter var Peer & jeg henne og bade og lige som vi kom tilbage fik vi noget af et tordenvejr, med kraftige vindbyger og masser af vand. et par timer senere var det ovre og solen skinnede igen da vi gik hen for at spise aftensmad, vi ville  prøvesmage lidt af Limfjordens berømte muslinger. Som vi indtog på restauranten ved museet. Bagefter en hyggelig gåtur langs med vandet imens at solen gik ned. Cool Samt aften hygge i cockpittet igen i aften. Cool