Maj.

I går fik vi læsset alt ombord og sejlede af for årets første tur, som gik i silende regn til en ankerbøje ved Lyø. tur 26 sm

1. gik det videre til først Svendborg og derefter om til Troense, for at besøge Evald & Annelise. Tur på 21 sm

2. tur for sejl fra Troense til Bogense, koldt men dog med lidt sol. tur på 71 sm

3.  Bogense - Horsens frisk vind til lille kuling så det for sejlt frem til fjorden. tur på 24 sm.

Vi blev i den fine havn inderst i Horsens et par dage, for bla at være med til Susans fødselsdag samt have hyggeligt besøg af et par venner.

6. Sidst på dagen sejlede vi ud til Hjarnø for at ligge ved en bøje, der er meget lavvande for tiden så vi stod let på bunden hele natten, det slap lige før vi ville sejle videre så godt timet. ;-)

7. Gik det videre for sejl fra Hjarnø syd om Endelave og Samsø for så hen på eftermiddagen at ankomme til Sejerø, som også er en ret hyggelig ø ude i Storebælt. Efter at have frosset hele formiddagen oplevede vi så pludselig total vindstille og mega varmt lige med et. Puh ha, vi er vist ikke nemme at gøre tilfreds. Cool dagens tur var på 41 sm.

8. Kort tur om til Odden havn, fiskemanden fik fint besøg af os, der blev købt både frisk & røget fisk. Endnu en dag med fint vejr. Cooldagens tur var på 20 sm.

9. Sejlede vi videre til Råå i Sverige, hvor vi ankom sidst på eftermiddagen, vi ville lige inden om Hjertmanns når vi nu var der. Cooldagens tur var på 49 sm.

10. Der var meldt regn i Danmark, så vi sejlede videre sydpå til Landskrona i stedet for, Hyggelig by og havn i meget rolige omgivelser. Så lange gåturer samt et besøg på fæstnings værket blev det til, samt årets første is.  Cool Ps vi slap for regn & torden på Svenske siden, kunne dog høre det buldrede ovre i København.Cool dagens tur var på 8,6 sm.

11. Fint vejr igen og vi sejlede over til Kastrup, vi ventede besøg af Thomas næste dag. Dagens tur var på 36,3 sm.

12. Efter hyggelig morgenkaffe sejlede vi en tur over til Flakfortet, som lige var åbnet for sejlere igen dagen før.

Ganske hyggelig ø som egentlig er en kunstig ø.CoolVi fik gået lidt rundt og så de tidligere forsvars værker og nød en lækker frokost i restauranten. Eftermiddags hygge med endnu en rundtur på øen og efter vi havde spist aftensmad sejlede vi tilbage til Kastrup med Thomas, for derefter at sejle videre til Kalkbrænderihavnen, hvor vi ville blive de næste dage for at besøge Peers gamle faster Eva. Cooldagens tur var på18 sm.

15. Så satte vi næsen mod Jylland igen, Sejlede til vi ikke gad længere og droppede ankeret lidt øst for Odden færgehavn, efter ankeret fik bid i andet forsøg lå vi ganske trygt for nordenvinden til natten. Cool

16. Vi sejlede ned imellem Sejerø og Nekselø for så at krydse storskibs ruten på det smalleste sted lige før Kalundborg bugten. Videre syd m Samsø og op til Endelave, hvor vi lagde til ved en af broerne, så kattene også kunne få lidt landlov med græs adgang.Cool dagens tur var på 47 sm.

17. Forlod vi Endelave igen og sejlede over forbi Hov for at få byttet en gasflaske, samt lidt billig diesel kunne vi også bruge, når vi nu var her.Cool Så blev kursen sat mod nord for at komme til Ebeltoft til det årlige FTLF sejlertræf, hvor vi skulle op og hygge med alle, både de gamle venner samt lære nogle af de nye at kende også. Vi kom faktisk til at sidde over for en, som Peer har sejlet sammen med i søværnet for over 40 år siden, ganske hyggeligt at høre om deres gamle dage på Møen & Sjælland. Cool Fik også ønsket gode venner farvel, og god rejse, idet de sejler afsted sydpå nu efter træffet. Cool dagens tur var på 41 sm.

20. Tak for endnu et super dejligt pinse træf, vi var klar til at sejle sydpå ved 6 tiden søndag morgen, Men der var ekstremt lavvande, og en træls pukkel vi ikke kunne får kølen over, så vi måtte pænt vente på næste højvande. Tålmodighed belønnes, så kl 13,45 lykkedes det os endelig at komme fri og kursen sat sydover, vi fandt en ledig bøje ved Æbelø blandt 27 andre ankerliggere. CoolStadig solskin og varme, nu i 18 døgn, helt utroligt. dagens tur var på 41,5  sm.

21. Det sidste stykke hjem, for sejl, med skiftende vind fra forskellige retninger, og 14 ms fra Halk hoved og ned til Aabenraa, så rebet sejl, og kun for genua til sidst ind i gennem fjorden.Cool dagens tur var på 55 sm.