Juni.

Nyborg slot

1. Så gik det mod Ebeltoft til det årlige pinsetræf, hvor vi var sammen med alle de andre Ftlf som var mødt op. Som altid rigtig dejligt at være sammen med så mange gode sejlervenner i de dage, selv om man ikke når at få snakket så meget med dem alle. Cool

4. Gik det videre, denne gang til en tur bøje uden for Kerteminde, ret blæsende dag, men vi fandt rimelig læ for vinden.Cool

5. Kerteminde - Nyborg, som vanlig ud forbi Sprogø,  for at komme under Storebæltsbroen. Derefter videre ind til Nyborg, som vi besøgte for første gang.Cool Vi var blandt andet på en fin gåtur rundt i den hyggelige havn - marina og en tur op på volden, og inde og se Nyborg slot og fik dejlig aftensmad på en restaurant som ligger lige ved det inderste bassin, hvor vi lå med Cherie. Cool

6. Sejlede vi videre til Turøbund, en ret blæsende tur. Vinden skulle vende og gå først i syd derefter om i vest næste morgen, stadig godt med vind og der var meldt tordenvejr, og godt med regn.

Vi lå super godt beskyttet derinde ved en tur bøje. Cool Og slap for regnen, så dog lidt lyn og hørte lidt bulder.

7.  Sejlede vi over til Troense og besøgte Peer´s gamle far Evald og Annelise.

8.Sejlede vi direkte hjem til Aabenraa, så vi var klar som hjælpere ved Vild med Vand arrangementet i vores havn.Cool

10. Sejlede vi med gæste hele dagen. Det blev til 5 ture på fjorden med ca 8 personer med på hver tur. Vi var super heldige med godt vejr den dag.

11 - 12. En lille tur ud til turbøjen ved Enstedværket, rimelig god beskyttelse for vestenvinden  der ( kuling) og tilbage igen

15. Vi har ventet over en uge på en pakke fra Tyskland, som Post Nord ikke rakte at finde ud af at få afleveret til os.Vred

Til sidst måtte Peer tage ind på postudleveringen og bede dem om at gå alt  igennem for den var jo blevet afleveret der, for næsten en uge siden. Til sidst fandt de den da også, så kl 11 om formiddagen var vi endelig klar til at komme videre. Selvfølgelig nåede vinden at flove da vi nåede Middelfart, men da vi nåede op til Juelsminde for at ligge ved en turbøje, var vinden drejet og store dønninger stod ind i bugten, så vi sejlede op og lagde os ved en turbøje ved Hjarnø i stedet for. Der lå vi super godt og fulstændig i læ for nu en regulær østen kuling, som drejede om i sydvest i løbet af natten.

16. Fra Hjarnø gik det videre i en vestlig kuling mod Hov, hvor vi lagde os for anker lidt nord for havnen. Delta ankeret bed øjeblikkeligt i den fine sandbund, så vi lå rigtig godt der for svej, og kunne nyde at sidde oppe i læ i cockpittet,  og for en gang skyld skinnede solen rigtig dejligt. Sidst på dagen drejede vinden mere mod nordvest og der rullede store dønninger ind, så vi valgte at sejle ind og lægge os i havnen. Der fik vi så også byttet gasflasken i brugsen, faktisk det billigste sted vi endnu har fundet,  at få byttet dem herhjemme. Cool

Billig diesel var der sørme også. Cool

17. Tidligt om morgenen kom Susan, Tristan & lille Liv til morgenkaffe. Derefter sejlede vi en tur med dem over til dejlige Tunø. Første længere tur for begge de yngste børnebørn. De klarede det alle super flot, for det rullede ret pænt og der var op til 12. ms i pustene.

Vi havde en super hyggelig solskinsdag, med gåture, lækker stjerneskud fra fiskebutikken, leg med Tristan på legepladsen, Peer & Trisse fik også testet den nye elmotor på jollen, og til sidst var vi lige et smut omme på stranden, hvor vi soppede lidt og Liv fik dyppet både kjole og bleen i vandet, under forsøg på at klappe på vandet.Cool

Ved kaffetid sejlede vi tilbage til Hov, heldigvis havde vinden lagt sig så vi fik en fin tur tilbage til Hov, hvor vi også lige kunne nå at spise aftensmad sammen inden Susan blev nør til at køre hjem og få puttet 2 meget trætte børn.Cool

Vi sejlede lidt sydpå til vi ikke gad sejle længere, det blev så for bøje yderst i Juelsminde bugten, hvor vi også lå ganske fint ud for en skov.

18. Sejlede vi videre for først snart ingen vind, og en masse kryds nede ved tragten ind til mod Middelfart, vi nåede ned til Fænø, hvor vi fandt en ledig turbøje. ;-)

19. Fænø og tilbage til Aabenraa, meget af turen foregik i tæt tåge, så både radar og ais var en stor hjælp, syd for Årø kom der lidt vind, så det sidste stykke kunne vi sejle for sejl. Cool

Denne måned fik vi sejlet ca 363 sømil

Tristan på Tunø.

Peer & Trisse hentede frokost. ;-)