22 - 23 sep

Efter Peer har været på job i 3 uger, sejlede vi videre mod først Tunø for så næste dag at sejle videre over til det årlige ftlf efterårs træf.

Fint vejr og da Peer manglede noget sejlede vi lige et smut til Århus, så han kunne få handlet inden kursen igen blev sat mod Mårup.

Undervejs sejlede vi lige vores gode venner Ditte & Mickael fra Mir i møde, så jeg kunne tage lidt billder og en lille film når de nu kom susende der for fulde sejl.

Så sædvalig var vi til et super hyggeligt efterårs træf, med gensyn af mange af de andre sejlere som vi kender. Igen i år med super dejligt vejr.Cool

25.

Nu blev kursen sat mod Fyn,  på kryds i en sydøstlig kuling vind, så vi valgte at gå ind til Korshavn, da vi ikke gad hoppe rundt der længere i pænt store bølger. ,-)

26.

Sejlede vi videre til Rudkøbing for at besøge vennerne Thea & Andrias, de har lige fået købt en hyggelig fin ombygget slæbebåd i Holland, så den havde vi glædet os til at se, vi nåede derned hen sidst på eftermiddagen. Vi kunne så tilbringe nogle rigtig hyggelige timer i dejligt selskab. Cool

Mickey var lige lidt ombord og hilse på samt tjekke deres vaskemaskine, også bagved den. Cool

27.

I dag gik det videre til først til Troense for at besøge Peer´s far og Annelise, nu var der meldt rigtig dårligt vejr, så vi sejlede videre midt på eftermiddagen mod Nordals, ville godt når over inden det begyndte.

Sent på aftenen sejlede vi ind til Dyvig hvor vi ville ligge et par dage.Cool

28.

Vi vågnede op til noget af et blæsevejr fra sydvest, og hen på eftermiddagen faldt vandstanden ret kraftigt, så vi valgt at se at komme afsted nu, mens vi endnu kunne komme igennem renden, det gik lige, aldrig har vi oplevet så lav vandstand der før ,når vi har været i Dyvig.

Det blev noget af en bombetur i hård kuling med vind og bølger lige i snuden.

Ikke nok med det, så kunne vi slet ikke komme ind på vores plads, for vandstanden var nu så lav at selv de yderste både stod på bunden.

Vi fik dog plads uden på en af de yderste både, og kunne ligge der til vandet kom tilbage igen. ;-)

30.

Det var så nok sidste tur i år, nu er sejlene pillet af og det meste af båden tømt. Cool Storsejlet sendt til reparation hos Thorsten og det meste af tovværket er vasket og klar til næste år. ;-)