17-04. Så kom vi endelig ud og sejle igen. Fik sejlene tilbage fra sejlmageren i aftes og fik dem monteret tidligt i morges inden vinden kom. Hjem og hente madvarerne og kattene, og så bare afsted. He he der var nu blevet så lavvande at vi sad godt fast på bunden, efter flere forsøg lykkedes det os med fokken og lidt motor kraft at få hende drejet rundt og komme af sted, vi gik dog på grund endnu en gang, mens jeg var ved at tage fenderne ind, lidt surt, men vi fik hende fri igen for fokken og så gik det ud for fok.  Ude af havnen blev storen sat og det gik mod Varnæshoved med en ret god fart, men pga den skiftende og til tider kraftige vind, løb hun op i vinden flere gange undervejs, så efter vi fik rundet Varnæshoved tog vi et ret, det gav så noget bedre styring. Ved Sønderborg, nåede vi så bare lige at se klapperne gå ned, lige som vi rundede hjørnet, smadder surt for så måtte vi til at vente en ½ time på næste åbning. Vi sejlede ud til Marinaen og lagde os, for det så både tomt og lidt uroligt ud inde i by havnen. ;-)
Det gik også ret fint med at have Mini Miv med, vi holdet hende nede i læ under turen, og hun fandt hurtigt en lille plads på en hylde over agter køjen, hvor hun kunne ligge trygt og godt selv om vi krængede ret pænt i dag. ;-) Mickey er glad for at være tilbage på sin båd, så han hygger sig efter sin sædvanlige rundtur for at se om alt er som det skal være. ;-)

Havnepris i marinaen er nu på 180 kr for Cherie. Wifi med kode.

18-04  Vi ville egentlig bare sejle op til Alssund og ligge for anker, men vindretning og meget af den gjorde at vi måtte sejle til Dyvig i stedet for for at finde lidt læ. Efter flere forsøg lykkededes det os at få ankeret til at bide godt fast, og med 35 m kæde ca lå vi godt, selv om der var op til 20 -22 m i pustene i løbet af natten. men vi sejlede noget rundt i vinden. ;-) Det går stadig godt med Minimiv hun holder sig dog mest nede om læ stadig og bliver let nervøs når der kommer kraftige lyde oppe fra. Vinker

19-20 - 04. Dyvig og for motor til Aabæk, vinden lige imod og stadig over 20 ms i pustene. vi lagde os for bøje i Aabæk.

Næste dag lige et smut ind i havnen for at få ordnet noget ved sejlet og få efterspænt de øverste vanter.

Bagefter sejlede vi for sejl i en frisk vind, tilbage til Dyvig og lagde os for anker igen. Cool

21- 04. Op med ankeret og lige et smut ud og vende for at kalibrere loggen. Bagefter tilbage til Dyvig, nu lagde vi os ved broen, så vi er nu klar til at mødes med vores sejlervenner til FTLF ´s forårstræf i denne weekend. ;-)

Havnepris her er på 140 kr + strøm 6 kr pr opfyldning. Wifi fri.

24-04.  Efter et, som sædvanlig særdeleles hyggeligt forårstræf, med mange af vores søde FTLF venner, og med meget blandet vejr, fra sol til slud, regn og haglbyger. Gik det fra Dyvig og hjem til Aabenraa igen. 10,5 sømil.

Godt vi har fået renoveret blæseren på oliefyret i foråret, så vi kunne holde varmen. CoolDet havde dog brugt så meget diesel, at vi måtte have tanket lidt inden turen gik hjem. ;-)

26-04 Fik vi vores Seago Redningsflåde tilbage fra service hos SVB i Bremen. Cool Nu pakket i taske istedet for den uhåndterlige beholder.Cool