01-10-2014

Waou
Lang sejltur idag, fra Thurøbund og lige over til Troense en tur på 0,6 sm.Smiler stortVi havde en aftale med vores gode ven Andrias, om at komme til frokost hos os, han havde også en del software med til mig, altid dejligt og spændende med nye navigations programmer, som jeg kan forsøge at finde rundt i.Vinker

Mickey sneg sig lige til en lur i Andrias computertaske, han gik dog ud igen, inden Andrias nåede at tage et billede af ham. Efter en hyggelig frokost, sejlede vi videre til Rudkøbing, igen fint solskinvejr nu, så det blev til en lang gåtur rundt i byen, som har mange velbevarede gamle huse, på gågaden fandt vi en butik med emaljeskilte, og da vi først kom ind, så vi at de havde en kæmpe marskandiser samling af alt muligt til salg, selv om det mest mindede om et museeum.Ganske hyggeligt at gå rundt der og se deres store samling af alt muligt.Waou

02-10-2014

Så blev det Marstal vi kom til, en rigtig søfartsby, hvor man stadig kan fornemme det når man går rundt på havnen. Museet fik igen et besøg af os, nu 2 gang vi er der, og stadig lige interessant, at gå rundt der og læse og kikke.Smiler

Bona vista, var vi også lige ombord på, for at se om der er sket yderligt med hende, siden vi var der sidstVinker

Rigtig sommervejr igen, så vi hyggede os i cockpittet med et stjerneskud ti sen frokost og flødeskumskage til eftermiddagskaffen, termometeret i cokpittet vist 24 grader i skyggen, lidt usædvanligt for vi skriver nu 2 oktober.CoolVi er jo heldige sådan at kunne nyde det dejlige vejr, når vi nu er på tur.Smiler stort

03-10-2014

I dag gik til Drejø, og en af sydfyns perler, som vi vist heller ikke har besøgt før. Vi gik en tur op til købmanden for at få købt bananer og gik lidt rundt i byen, mange idylliske steder, så kameraet blev igen brugt flittigt. ;-) Der blev også tid til at få bagt en kage;  med nyt eksperiment med at lave lakrids glasur med hakkede valnødder oven på. For nu havde vi jo fået skaffet bananer igen, for de andre som jeg havde ombord, forsvandt pludselig, efter jeg havde lagt dem oppe i cockpittet. Peer havde vist ikke hørt at jeg skulle bruge dem, så han havde fodret fiskene med dem.Smiler stort

Ved 18 tiden kom Erik og Christina og deres 2 hunde Amanda og Chico i deres båd skærsilden også til Drejø. Det blev til en rigtig hyggelig aften på Cherie sammen med Erik & Christina, med sejler snak og aftenskaffe, med den ny bagte kage til. Som Christina sagde, at hendes første tur i år var vi sammen i Dyvig, og  hendes sidste tur i år, som gik her til Drejø, kunne vi jo så passende også fejre sammen. Cool

04-10-2014.

Hen på formiddagen, var vi et smut henne og se Erik & Christina´s fine båd Skærsilden, og fik kaffe og endnu en hyggelig sejlersnak. Smiler stort

Derefter gjorde vi sejlene klar, fik lidt frokost, derefter blev kursen sat mod Svendborg.

En hurtig tur med en god vind.Vinker

I Svendborg var vi et smut oppe og se et fattighus museeum, det var vist ikke ret nem tilværelse for fattige mennesker dengang. Bagefter fik vi lige handlet i føtex og så blev det til aftenhygge med Mickey. Waou

05-10-2014

Havde en aftale med min veninde Janni at hun & hendes mand Benny, kunne komme med en tur ud og se når de sænker den gamle ærø færge ud for Ballen i eftermiddag.

Janni havde været et smut ovre og ordne forskellige ting ved huset på Askø, så hun måtte tidligt afsted med færgerne for at nå til Svendborg på sin mc hen på formiddagen. Benny måtte jo også tidligt afsted for at nå færgen fra Fynshav til Bøjden, så han også kunne nå frem på sin mc, Janni godt belæsset med alt muligt fra sin harpun til rigtig gode æbler og druer fra Fejø, og en rigtig flot taske til mig, som Janni selv har flettet, den er bare så flot, og oveni købet med maritimt islæt, kan jo godt renge ud at hun har tænk på mig, allerede da hun samlede poserne, den er lavet af.Kærlighed

Vi fik dem ombord og sejlede så mod Ballen for finde en plads at lægge os for anker, hvor vi også havde mulighed for at se når de sænkede færgen.WaouEfter en god og hyggelig frokost, var der ikke andet at gøre, en at vente, og vente, godt bevæbnet med op til flere kameraer hver, er så heldig at Janni har samme last som mig.{#smileys123.tonqueout}

Efter en del forsinkelse pga en af de færger der skulle ud med passagerer havde haft røg i kabyssen, fik de dog færgen til at synke, og det så også ud som den rettede sig op igen lige til sidst. Den skal ligge på 22 meter vand som et kunstigt rev, så både dykkere og fisk kan få glæde af det. Janni er er jo dykker, så glæder míg til at se billeder af hendes dyk dernede fra, når den tid kommer.

Da først vandet trængte ind af portåbningerne, tog det under et minut så var færgen helt væk, det var godt nok lidt uhyggeligt at det gik så strækt.

Vi fik taget nogle gode billeder af denne begivenhed, og efter lidt eftermiddags kaffe og kage sejlede vi tilbage til Svendborg i så god tid at Janni & Benny kunne nå færgen i Bøjden, så de kunne komme hjem til Nordborg igen. VinkerAltid dejligt at være sammen med dig & Benny, kære Janni.Hjerte

Derefter gik det hjemad, inden vi nåede Avernakø, havde vi en heftig kuling ind bagfra. Lidt svært at få storsejlet ned, i mørke og ret store , men det gik, og vi fandt renden og kom sikkert ind i havnen, fik lagt os langskibs, Men det var lidt svært at få båden ind til kajen , for vi stod lidt på bunden der. Chokeret

06-08 -10-2014

Endnu en solskins dag, Men det har blæst kuling hele natten, så da vi sejlede hjemad blev det med 2 reb i storsejlet og lille fok. Vinden agten for tværs det meste af vejen, Men selv om vi havde rebet det vi kunne så gik det ret pænt stærkt med at komme hjem. Vi landede i Aabenraa lige over middag, og gik straks igang med at begynde at pakke sammen fra båden, så vi kunne flytte hjem.                     Næste eftermiddag kom kranbilen og fik løftet masten af. Vi fik det sidste pakket og tømt båden, så den var klar til onsdag morgen, for der var alt klart til at få Cherie på land.

Eneste minus var at vi stod godt og grundigt på bunden, da vi kom derned for at få Cherie på land, så vi måtte pænt vente til noget af vandet kom tilbage, så vi kunne få hende vendt om, så hun kunne komme op med kranen. Vild,  Tiden blev udnyttet til at få trukket alt tovværk ud af masten og afmonteret alle vanterne og rullet dem pænt op og stripset sammen..

Ved 14 tiden kom vandet igen og 20 minutter efter stod Cherie i sit stativ på land. SådanSmiler stort