08-08-2011.

Vejrudsigten for idag, var jo ikke ligefrem den bedste, så vi ville helst have krydse Lillebælt, inden det blæste for meget op.
Det er jo ikke ligefrem, den største fornøjelse at ligge og hoppe op og ned derude, med bølger og vind lige imod.

Vi nåede lige at komme over til Als, inden vi hørte vhf´en udsende "gale warning"  for vores område.
 Vi var så heldige, lige at nå hjem til Aabenraa, inden det for alvor blæste op og begyndte at regne kraftigt.Smiler stort

Nu kan det blæse og regne lige så meget det vil, for Cherie ligger nu trygt og godt tilbage på sin plads i Aabenraa, efter en dejlig lang sommerferie tur, på ca 2000 sm .

07-08-2011.

Vi gik en tur op i den lille by for at se lidt, en del hyggelige huse, og vi fandt majstangen, som står på torvet lige over for brugsen.
Museet var lukket, så det kunne vi ikke komme til at se.

Syntes egentlig at havneprisen, var lidt rigelig for en ø, hvor de havde så lidt at byde på.
Vi gav faktisk 175 for at ligge der en nat, så der kommer vi ihvertfald ikke igen.

Ved frokosttid sejlede vi videre til Troense i en stiv kuling, for at få besøgt Per´s gamle far & Anne Lise nogle timer.

Hen på aftenen, gik det videre i 8-9 m/s lige imod, med kurs mod Avernakø, hvor vi lige sov nogle timer.

06-08-2011.

Vi vågnede op til sol og blå himmel, imens jeg var ved at lave en større morgen komplet, som skulle nydes i cockpittet, sejlede Peer lige en lille tur med Mickey i lillebåden, første gang Mickey var med ude og sejle i den, det gik fint; men han ville nu gerne ombord på Cherie igen.Smiler stort
Efter det solide morgenmåltid, og Peer havde fået lillebåden hængt op igen, blev sejlet sat og kursen lagt mod det sydfynske, for vi ville et smut over og se Strynø
, en ø vi aldrig har været på før; men nu har de uddybet havnen til 3 meter, så der skulle vi kunne gå ind nu.
Vi ankom ved aftenstid, og var heldige at få en plads langskibs, så Mickey kunne komme lidt i land og spise græs.Vinker eller lidt fuglejagt, for der var rigtig mange svaler.

05-08-2011.

Efter Susan tog afsted, blev kursen sat mod Kollund, for vi havde aftalt at mødes med vores gode venner Hanne & Peter, det blæste ret godt, så vi var egentlig  hurtigt dernede og fik lagt os for svej ved en ds bøje lige syd for okse øerne, den ligger meget tæt på hvor de bor, så Peer kunne lige smutte ind og hente dem i lillebåden.
Det blev som sædvanligt, til en rigtig hyggelig aften, når vi er sammen med dem.Vinker
Det var blevet rigtig sort nat, inden Peer sejlede dem ind til broen igen.
Vores led ankerlys gav fint lys, til han kunne finde tilbage igen til Cherie.Vinker

04-08-2011.

Fra Horsens gik det lige et smut, i en frisk brise, hjem til Aabenraa, for fredag skulle jeg rundt og have ordnet forskellige ting, og Susan tog med mig for at få fundet en fin festkjole til mig til hendes & Morten¨s bryllup.
Hun var også selv henne hos frisøren, for at få lavet en prøve frisure samt makeup, så hun bliver så flot, så flot til deres bryllup.

03-08.2011.

Vi er nu nået til Horsens.
Vinden passede fint og solen skinnede igen i dag.
I aften får vi besøg af Susan & Morten, det glæder jeg mig meget til.
Smiler stort

Nu er vi nået til Tunø, mens vi ledte efter en plads, så jeg lige Time- Out ligge der, med Jon & Ulla og deres børn Andrea & Kristoffer, vores rigtig gode venner fra Canarieøerne. Smiler stort
De er på vej hjem efter en sommerferie tur i den Svenske skærgård.
Vi blev med det samme inviteret over på kaffe og lækker kage, heldige os.Vinker

Stor gensyns glæde, og vanen tro, var der idømt fælles grill aftensmad, og med mange timers hyggelig snak bagefter.
 Rigtig, rigtig dejlig at ser jer igen kære venner.