20-12-2011.

Vi fik en hurtig tur igennem Paris på motorvejen, (nåede dog lige at se et meget kort glimt af Eiffeltårnet ) Godt det var søndag formiddag, med al den trafik, gad godt vide hvordan det så må være en hverdag.
Vi kørte ad route national til Belgien, hvor vi overnattede på en autocamperplads ved et sportsanlæg i Mons, ( gratis) vores strømstik passede desværre ikke, ellers kunne vi have fået strøm også til samme pris.
Næste dag gik det så videre gennem Belgien og Tyskland op til Flensborg, så vi kunne komme hjem og holde jul sammen med familien.

17-12-2011.

Vi var kørt til Millau for at se verdens højeste vejbro,
vejbanerne er placeret på syv bropiller af beton, som har en højde over jorden fra 77 til 246 meter.
 På hver bropille er anbragt en pylon som er 97 meter høj.
Det er en usædvanligt smuk bro, som vi kørte under på vej op til et udsigtspunkt hvor vi rigtig kunne se det enorme bygningsværk.

Bagefter var vi inde og handle i et stort varehus, inden turen forsatte.
Peer havde fundet en rigtig flot lille vej, som snoede sig langs Tarnfloden, ind og ud mellem høje bjerge i det flotteste solskinsvejr, mange steder var vejen hugget ind i klippen, en rigtig flot tur.

Bagefter gik det op over et bjerg i 1100 meters højde, der kørte vi lige ind en kraftig snebyge under vores vej ud mod motorvejen til Clermont- Ferrand. (gratis motorvejstrækning)
Vi overnattede på en rasteplads lige efter vi kom på betalingsmotorvejen mod Paris, lidt nord for Clermont- Ferrand.
Hele aftenen sneede det, tøsne i kæmpe klumper, det virkede helt juleagtig

16-12-2011.

I dag gik turen først op forbi Perpignan, for at se en gammel borg, Chateau de Salses,  som blev Bygget mellem  1497 og 1504, af den spanske arkitekt  Francisco Ramiro Lopez for kong Ferdinand of Aragon.
http://www.castles.info/france/salses/

Må nok indrømme at det var et meget interesant sted at besøge, med mange velbevarede bygninger.
Arkitekten har været  meget inspireret af den tyrkiske kultur, så der var indlagt rindende, vand tyrkiskbad, og mange andre faciliteter, som var langt forude for tiden.
Vi var desuden så heldige at få en rigtig god og dygtig guide, så vi fik en grundig rundvisning og hun brugte megen tid, på at fortælle om borgen, og omegnens historie.
Senere kørte vi til Milau ad snoede hovedveje og en af de få gratis motorveje der er i Frankrig.
En flot tur hvor man kommer helt op i 1000-1100 meters højde.
De sidste 100 km før Millau blev vi mødt af et voldsomt regnvejr, som oppe på bjergtoppene virkelig kunne få trukket noget kraftig sidevind med sig, så Peer måtte holde godt fat i rattet for at holde camperen på vejen de sidste km, til vi ankom til Millau, hvor vi overnattede på en ok stellplätz inde i byen.

15-12-2011.

 

I dag kørte vi først til Empuriabrava for at se Spaniens svar på Venedig, en kæmpe marina med masser af kanaler, bygninger og mange både, vi var en tur oppe i et udsigtstårn, fin udsigt; men vinduerne var så dukket at billederne deroppe fra ikke blev særlig gode.

Derefter tilbage til Roses for at se Citadellet, inden turen forsatte langs kysten ad små snoede serpentinerveje helt op til latour bas Elne i syd Frankrig, hvor vi fandt en stellplätz til 10 eur med strøm og renovation.

14-12-2011.

Så er vi igen kommet et stykke vej, denne gang gik det nordpå igen, vi fandt en rigtig flot rute ud gennem Eber Deltaet, et naturresservat hvor vi så rigtig mange forskellige vadefugle, deriblandt mange Flamingoer, som her er helt hvide.
Vi fandt en campingplads i Roses, som havde vinter åbent Joncar Mar, pris 12½ eur, wifi kunne købes for rimelige penge.

13-12-2011.

 

I dag kørte vi først ned til lidt syd Bennicassim for at komme til en camper udstyrs butik, idet vi indimellem mangler nogle kiler, så vi kan få parkeret bilen, så den ikke står så skrå, når vi holder i kuperet terræn.

 

Vi fandt så også lige et fint campingbord og 2 gode stole, så vi bedre kan sidde udenfor og nyde solen, når den skinner.

Bagefter blev stolene og bordet så lige afprøvet, idet vi holdte ind på en parkeringsplads for at få lidt frokost, imens kunne vi så nyde solen, inden det gik videre tilbage til Penïscola, hvor vi gik en tur op i gammel byen og fik set slottet og slotskirken, hvor nogle tempelridder har holdt til i fordums dage.

Bagefter fandt vi en campingplads Los Pinos, hvor vi nu er parkeret for natten, prisen er på 9 eur + 1 eur for strøm. Wifi kan købes.

13-12-2011.

Vi er nu nået ned i nærheden af Peñiscola i Valencia regionen.

Og har endelig fundet en camping med lidt netforbindelse Camping Lavolta i Benicarló, pris 6 eur,1eur for strøm,1 eur for bad og gratis wifi.
Her skinner solen og dagtemperaturen er på ca 20 grader, hvilket vi syntes er helt ok.

I dag vil vi ind og se Peñiscola.

12-12-2011.


Undervejs ned gennem Frankrig, var vi et smut inden om Oradour-sur-Glane.
Det var en hel landsby, hvor bygningerne blev totalt udslettet og ialt 644 indbyggere blev myrdet under 2 verdenskrigen af de tyske soldater, kun 4 mænd, en kvinde samt 1 barn overlevede.
 Den står i dag lige som dengang tyskerne forlod den, som et minde om fortidens grusomheder.

Derefter gik det videre mod den Spanske grænse, hvor vi valgte at tage vinvejen helt ude ved kysten.
En meget smuk, og meget snoet serpentinervej
Vi fandt en fin Autocamperplads i Platja D Aro, den var gratis, for automaten virkede ikke.

12-11-2011.

Så har vi vist fået købt os en autocamper.

Vi har brugt en del tid på, at finde ud af hvad for en slags autocamper vi egentlig ville have.

Valget faldt til sidst på en Chausson flash 8, som ser ud til at kunne dække vores behov, og ønsker.

Nu er bilen så også fundet, og på mandag tager vi så ned til forhandleren for at hente en spritny en af slagsen.

Vi har meldt os ind i IMC Internationaler motorclub, http://www.imc-motorclub.dk/ som ligger i Flensborg, så vi kan have den stående der.
Vi har nemlig fået den på tyske plader.
Det er så meningen, at vi fremover vil køre lidt sydpå om vinteren & sejle norden tyndt om sommeren.
Mickey skal selvfølgelig også med i camperen.