12-08-2014

Efter at Peer kom næsten en uge senere hjemend vanligt, kunne det ikke gå hurtigt nok med at komme ud at sejle, efter at båden har ligget og sejlet rundt mellem pælene de sidste dage pga kraftig blæst. Cool

Ved middagstid gik det mod Sønderborg, hvor vi ankom ved 4 tiden. Kort efter kom Bent og hentede os med op på campingpladsen for at hilse på Inga og alle deres camping venner.Cool

Senere gik vi tilbage til båden og så lidt fjernsyn mens det regnede lystigt uden for. Cool

13-08-2014

I dag gik turen til Mommark havn. En havn vi aldrig før har været i.

Vi mødte Carsten på Hansa messe, så nu ville vi over og se hvordan han har fået havnen moderniseret.

Det er blevet til en rigtig fin og hyggelig havn. Ved fælles hjælp på broerne blev der fundet pads til alle de sejlere der væltede ind i havnen ved 1600 tiden.

Chere indhenter en anden sejlbåd. ;-)

frisk tur mellem Kegnæs og på vej mod Kappeln

• Så rundede vi de 19.000. ;-)

• Mickey´s taske virker efter hensigten, han falder ikke ud, når vi krænger. -)

14-08-2014

I dag gik det i en frisk bide vind til Kappeln, det er ved at være længe siden vi sidst har været i  hyggelige Kappeln og da vi nu runder 19.000 sm med Cherie, ville det jo være passende at fejre det dernede.

Vi fandt en plads i byhavnen, så kan man jo ikke ligge mere centralt.Cool

En eftermiddags tur op i den hyggelige gågade, og om aftenen var vi på den gamle fiskerestaurant som vi plejer, når vi er i byen. Er rigtig vild med deres Seelaks filet med brasekartofler og salat. Kunne dog slet ikke spise op, det er jo kæmpe portioner de serverer der.Cool

15-08-2014

Blev en dag længere i Kappeln, her er jo så hyggeligt. Hen på formiddagen tog vi en tur med hjuldamperen Schlei Princess et godt stykke ned af Slien og tilbage igen.

Fint afpasset så vi kunne få frokosten serveret ombord. Godt øl og super lækker paneret fisk med kartoffelsalat og alm salat.

Senere på dagen var vi et smut hos fiskemanden, der var stort udvalg i friske fisk og røgede fisk. Det blev til en røget ål og en røget makrel.

Aftens maden blev skaldyr og en god flaske spansk Cava med grov flütes til.{#smileys123.tonqueout}

Så har vi vist fået fejret de 19.000 sm godt og grundigt.Cool

16-8-2014

I dag sejlede vi videre til Langballigau, det blev igen til en sejltur i en ret frisk vind. Fra midt på Geltinger bugt, hvor vinden selvfølgelig drejede en smule så vi fik den lige i snuden.Græder, så der vi måtte til at tage små kryds, fedt var det, da vi nåede til Langballigau, og kunne se at vi faktisk havde overhalet adskillige tyskere. Cool

Meget lavvande i havnen, men vi fik da en plads anvist, uden på 3 pæle midt i bassinet, hvor vi lå fint i læ og lige kunne komme i land fra hækken.{#smileys123.tonqueout}

17-8-2014

I dag sejlede vi videre til Flensborg, kulig og regnen står ned i stænger. Træls at skulle krydse i det vejr, som det blev efter vi havde rundet Holnis. Men det har vi vist prøvet ret ofte før. Rigtig dårlig sigt oven i købet, og på et tidspunkt havde vi krængning på over 35 procent i vind pustene.Vild Så til sidst, måtte vi tage et reb i stor sejlet, for at få lidt roligere sejlads. Var jo ved at være lidt bange for om Mickey skulle blive våd. BlinkerHavde rigtig regnet med at skulle fotografere de gamle sejlskibe, som skulle ud og sejle ved Vassersleben; men med det møj vejr kunne vi lige så godt nøjes med en havne rundfart og så finde en plads for de næste par dage.

Fik dog lige set dampskibet Alexandra, det skib min oldefar var kaptajn på i mange år. Waou.  En havne tur, på gå ben i silende regn, blev det også til for vi skulle jo lige se de flotte gamle sejskibe på nært hold. WaouIsær den Hollanske Aphroditte af Stavoren var rigtig flot.

19-08-2014

Fra Flensborg gik det hjem i en ret frisk vind, hvor vi først sejlede slør, siden halvvind, for så til sidst, ind gennem Aabenraa fjord, gik det med vinden lige i næsen.

En rigtig dejligtur, omend meget blæsende. ;-)

24-08-2014

Havde et par dage uden aftaler, så der kunne lige blive tid til et smut til dejlige Dyvig. Fik dejligt eftermiddags besøg af min veninde Janni, og som vanen tro fløj tiden af sted, selv Peer kan vi få passificeret med al vor snakCool. Aftensmaden blev nem, for vi gik hen i restauranten og fik en kæmpe wiener schnitzel. Vild

Næste dag sejlede vi et smut til Augustenborg, vi har tit snakket om at tage der til; men det er faktisk første gang vi har nået det. ;-)

Hyggelig havn på nord bredden tæt på slottet. Vi gik en god tur rundt i byen; men blev så overfaldet af et kraftigt regnvejr, så resten af dagen blev brugt til at bage en squashkage som smager fortrinlig sammen med noget is.Vinkerog ren afslapning. Næste dag gik det direkte hjem igen, for at nå at komme til aften hygge, hos Inga og Bent.

26-08-2014

Solen skinner og vi har et par dage, før vi skal til bryllup hos Maria & Mads.

Så denne gang blev det en lille tur til Haderslev. Det er 33 år siden vi sidst er sejlet derind. Men vejen dertil er smuk og meget lang, den er ihvertfald ikke blevet kortere siden sidste gang.Cool. Lang gåtur rundt i den hyggelige by og eftermiddagskaffen blev nydt i det dejlige solskin på en fortovscafe på torvet. Næsten sydlandsk stemning.CoolHavnen er blevet fint moderniseret og med god plads mellem pælene, godt sted at bruge Hook and Moore.Cool

Næste morgen i dejlig solskin og havblik gik det den ange vej ud af fjorden igen hvor målet var Årø.

Årø er jo også en naturskøn og meget idyllisk ø, hvor vi jævnligt kommer. Altid dejligt at gå ture rundt på øen.

Dejligt med en aftentur ud til fyret med et så skønt vejr som vi har for tiden. Vinker

Næste morgen gik det for fulde sejl hjem til Aabenraa igen, på en god bidevind. Nu kunne vi vist ikke strække den længere. {#smileys123.tonqueout}