Maj

Peer kom hjem den 29 april sent om aftenen. Næste morgen blev masten hevet frem gjort ren og rigget til. Ved 15 tiden kom lastbilen med kranen og løftede masten på.

2 Maj var vi klar til at tage et lille smut over til Dyvig for at være lidt sammen med de andre Ftlf til forårstræffet.

Derefter hjem får lavet det aller sidste og få monteret det ekstra forstag. Så vi kunne komme afsted på årets første tur.Cool

6 Maj var vi endelig så vidt at vi hen på aftenen kunne komme afsted, første step til Varnæsvig og ligge ved den ny udlagte bøje. Midt på natten blev vi vækket af Mickey som blev søsyg idet vinden havde vendt og vi lå nu og huggede i store bølger. vi måtte så sejle om bag varnæs hoved og smide anker så vi kunne få sovet lidt mere. Siden sejlede vi videre til Sønderborg og tog en dag i marinaen  pga kraftig vind fra dum retning. Cool

Næste dag sejlede vi til Troense for at hilse på Peers gamle far, fik også hyggeligt besøg af Andrias.

9 Maj gik det videre mod Sjælland, vi ville til Agersø; men vinden var igen rigtig dum kuling eller mere end det, så vi valgte at sejle ind til Skelskør i stedet der har vi heller ikke været førCool. Turen derind minder lidt om turen ind til Dyvig. Cool

10 maj, turen går videre til Karrebæksminde, også et sted vi ikke har besøgt før. Igen er vinden imod os så bidevind og kuling igen igen, stor del af turen. Hyggeligt sted, men er dog nok meget turistet om sommeren.Cool

11 maj, det går videre i en ny kuling mod Stubbekøbing. havnemesteren Henrik som er en af vores gode venner, han havde godt nok skrevet til mig at han ville lægge den røde løber ud til Mickey, når vi ankomjeg troede det var gas,men nej der lå rød løber parat og han havde ovenikøbet hejst 2 flag der også. Sikke en velkomst, og Mickey fik også serveret frisk filetteret torsk på kaj kanten. Man kunne næsten føle sig helt kongelig, griner.  Tusinde mange tak, Henrik for de læke fjordrejer og de andre lækkerier vi fik af dig.

12 maj dag gik det videre mod Faxe ladeplads, altid flot at runde Møens klint, dog ingen sol der i dag.Men nu alligevel flot tur, nåede i næsten i havn før regnen kom.Cool

13 maj gik det videre i en heftig blæst, som altid når vi sejler i køge bugt. 17 ms rundt Stevns klindt for genua, ud for klinten måtte vi skifte til storsejl og fok, for nu kom vinden foran for tværs resten af vejen til Ishøj. Cool I indsejlingen nåede vi lige at finde en sandbanke, heldigvis ikke meget fart på der. Vild Ikke ret meget liv i den havn.Cool

14 maj igen meldt kuling og vi kom hurtigt til Kastrup i god vind og Coolog dejligt solskin.  Vi fik samme plads som sidste år,  vi fik hyggeligt besøg af Thomas det meste af fredagen og lørdag var vi til fødselsdag hos Peer ´s faster Eva

17 maj sejlede vi i et rigtig møjvejr for genua til Råå i Sverige.CoolMickey klarede det uden at blive søsyg, hen på dagen fik det lokale Ica supermarked et lille besøg af os. Yes jeg fandt en rigtig tæppebanker, hvilket afsted bragte div. udbrud fra andre sejlere om detvar til brug til mandenCool. jeg gik jo bagved Peer som slæbte indkøbs poserne og kunne måske se ud, som om jeg svingede den lidt.Cool

18 Maj sejlede vi videre mod hundested, undervejs var vi et smut inde i Gilleleje for at købe noget fisk, så vi fik lækker lun rødspætte filet til frokost, det er nu rigtiglækkert. ;-) For lidt vind i dag så en del af resten af turen blev for motor og storsejl, . Vi nåede næsten til Hundested så kom regnen væltende ned. Græder

19 maj. sejlede vi bare til odden havn, dårligt vejr var meldt og fra forkert retning, halvvejs stoppede autopiloten helt, så der måtte håndstyres resten af vejen,så fik vi tid at komme lidt rundt i bye, besøge brugsen, og besøge den lækre fiskebutik på havnen. Peer fik sig en røget ål, jeg foretrak stenbidder, der blev også købt en stor dorado fisk og jomfru hummer samt krabbeklør, godt man har fryser ombord{#smileys123.tonqueout}Bagefter fik vi repareret autopiloten nødtørftigt, men var ikke sikker på at den var helt i orden i nu.Cool

20 Maj det passede med vinden så tidigt afsted, undervejs måtte Peer ned og ændre lidt på nødreparationen af autopiloten, ellers fik vi nok lange arme inden vi kom over til Ebeltoft, hvis vi skulle håndstyre hele vejen.Cool

Vi blev mødt af en del Ftlf`er fra Aabenra,  da vi ankom til det årlige Pinsetræf, så rigtig hyggeligt. Der er meldt 200 medlemmer til dette års træf. ;-) Bliver dejligt at gense  alle de mange sejler venne,r fra rundt omkring som vi kender. Samt bare at holde noge dages afslappende hygge.Cool

Alting får en ende, også et dejligt pinsetræf.

Igen vinden næsten lige i mod ,så en hjemtur på bidevind og kryds. øvTrist Efter at have krydset i ca 10 timer var vi først nået til Juelsminde, hvor vi lagde os ved en turbøje, dagens etappe var ellers planlagt til Bogense. Trist

25. endelig passede vinden, så det gik hurtigt til middelfart og om til Fænø, så var det slut med vinden. Så for motor og storsejl resten af vejen. CoolBilleder fra turen kan bla ses på nedenstående link.Waou

Mickey tjekker bommen. ;-)